O hotelarzach - dyrektor „Molo”

Hotelarzem trzeba się urodzić czy wykształcić? Hotelarzem się nie staje, myślę że trzeba się nim urodzić, trzeba kochać życie, lubić ludzi i pracę z ludźmi, mieć ku temu predyspozycje. Hotelarstwo traktuję jako pasję. Z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że zespół w Centrum Molo tworzą wspaniali ludzie. Pracując z pełnym zaangażowaniem stawiamy dobro gości ponad wszystko. Łatwość w nawiązywaniu kontaktów, zaangażowanie, komunikatywność, znajomość języków oraz stała chęć do rozwoju to podstawowe cechy mające wpływ na osiąganie sukcesów, a równocześnie zdobywanie sympatii gości.
Jednak nie bez znaczenia jest kwestia treningu i przygotowania do zawodu. Technikum Hotelarstwa w Tomaszowie Mazowieckim świetnie się do tego nadaje. To tu uczniowie zdobędą umiejętności niezbędne w przyszłej pracy zawodowej. Nauczą się sprawnej obsługi klienta w hotelu, biurze podróży, wykorzystywania w pracy komputera, posługiwania się zawodowym językiem obcym, pracy biurowej i obsługi rachunkowej firmy. Dziś uczniowie mają dużo lepsze warunki do nauki, niż te które miałam ja kiedy chodziłam do tej szkoły. W 2012 r. oddano do dyspozycji uczniów nowy budynek dydaktyczny, w którym znajdują się kompleksowo wyposażone pracownie hotelarskie: z jednostką mieszkalną oraz ladą recepcyjną, a także pracownia obsługi konsumenta, gdzie uczniowie mogą w praktyce sprawdzić swoją wiedzę.

Jestem żywym przykładem tego, że absolwent Technikum Hotelarstwa może znakomicie realizować się w tym zawodzie. Ukończyłam Technikum Hotelarstwa z pierwszego naboru w 1999 r. Będąc uczennicą odbywałam praktyki w różnych obiektach, miedzy innymi w Hotelu Gromada w Warszawie. Tam też rozpoczęłam swoja przygodę z hotelarstwem otrzymując pracę w wyniku zdobycia zaufania podczas praktyk zawodowych. W Centrum Molo pełnię stanowisko dyrektora operacyjnego od 7 lat. Doskonale wiem na co zwrócić uwagę podczas przyuczania młodych talentów do zawodu. Hotel jest jak organizm, zbudowany z kilku organów, bardzo ważne jest aby każdy ze sobą współgrał, ogromna rolę odgrywa komunikacja. W każdym z zespole ludzie muszą posiadać odpowiednie wykształcenie, zdobyte w szkole jak również predyspozycje dla każdego działu inne. W Centrum Molo uczniowie z Technikum Hotelarstwa odbywają praktyki zawodowe od kilku lat. Umożliwiamy uczniom poznanie funkcjonowania całego hotelu, pamiętając o tym, że szkolimy naszych przyszłych pracowników. W tym czasie poznaliśmy wiele ciekawych osób, które z pewnością wiążą swoją karierę zawodową z hotelarstwem. Pragnę nadmienić, iż zawód hotelarza jest branżą interdyscyplinarną i pozwala poznać wiele dziedzin życia: ekonomia, HR, marketing, psychologia, kadry, oraz prawo. Jak również dzięki ukończeniu szkoły i zdobyciu zawodu hotelarza mamy możliwość pracy w wielu bardzo ciekawych zawodach: stewardesa, pilot wycieczek, animator, rezydent.
Nasza praca jest olbrzymim wyzwaniem, ale jednocześnie daje wyjątkową satysfakcję i możliwość rozwoju osobistego, a także umożliwia poznanie świata i wielu ciekawych ludzi.
Magdalena Pigłowska
Dyrektor operacyjny "Molo"

Zespół Szkół Ponadpodstawowych Nr 1
97-200 Tomaszów Mazowiecki
ul. Św. Antoniego 29
www.zsp1.edu.pl

zsp1@zsp1.edu.pl
zsp1.sekretariat@onet.eu

Sekretariat (centrala):

tel: 44 7245515 
fax: 44 7242475

Dyrektor ZSP 1
mgr Dariusz Kwiatkowski

Wicedyrektor
mgr Jolanta Nikodemska

Wicedyrektor ZSP 1
mgr Urszula Seredyn

Copyright (c) ZSP nr 1. All rights reserved.
Designed by zsp1.edu.pl